torsdag 12 maj 2011

DistansGlass med Il Macharonne!

Kära vänner!
För er som är intresserade kommer Il Macharonne köra distans till Kristianstad via Sjöbo-DegebergaSöndag för att delta i ett födelsedagsfirande och käka tårta. Starttid i Klågerup vid matöppet kl 9.

Jag är sällskapssjuk! Häng med en bit eller halvvägs så bjussar jag på Glass!
Alla är välkomna även none Pullers!
Passar på att utlysa en Full "POLL" för godaste glassen med motivering!
Min: Tip Top: Det är en klassiker, har en strut=måste, Från första tuggan krispar chokladen fint mellan gaddarna och den har dessutom ett hjärta av chokkelaaa precis som jag! + Man blir dessutom mätt!

Bring it on!
OBS! Vid Spöregn ställer jag in, meddelas på bloggen, lite duggande = då kör jag :)
/Il Macharonne

3 kommentarer:

  1. Magnum White Joååårdgubb: Det räcker egentligen med att bara titta på papperet. Glansigt, rosa och prassligt. Första munkänsla: strålande. den smöriga vita chokladen lägger sig som Battleship på hjul, klistrat. Sedan kommer man in på den silkeslena, nästan lite sprudlande, gräddiga jordgubbsglassen med strängar av jordgubbssås. Som ett litet extra tips som funkar när man kör strandpromenaden hem är att sätta pinnen bakom örat för extra blickar om man känner för det. Funkar alltid.

    SvaraRadera
  2. Glöm inte uppvärmningen till den här turen, på lördag! Aldo T/R! Hört att glassen där ska vara helt okej också.

    SvaraRadera
  3. @Dan, hahahahahaaaa
    @Battleship, lördag säger du! sweet, ska se om jag kommer loss.

    SvaraRadera