onsdag 4 maj 2011

Aces High!

Idag gick den mest händelserika Pro Touren genom tiderna av stapeln, den började bra hade en helvetisk mitt och slutade i total framgång och glädje. Det började med att Karate-Anders anlände och berättade att han förra veckan blivit värvad av Limpan och The Battleship och är numera dubbad till Karate-Anders Tractor Puller. Det känns sjukt kul att ha ett sådant totalt kraftpaket i laget, det demonsvarta mörkret som lade sig efter Dr Downhillaffären börjar nu släppa.



The Battleship filar just nu på en pressrelease som han lovat släppa senare. När vi rullade igång så gjorde jag och Karate-Anders Tractor Puller upp om att jag skull dra upp åt honom i Nitta. Detta slutade i totalt fiasko då Karate var så sjukt het att han gick på kanten innan jag ens börjat avancera mot täten. Samtidigt kom hagel och regnskuren från helvetet och jag kan säga att hela klungan frös så de skakade. En rejäl utskällning senare var Karate skakad men hade revange i blicken. När vi senare började ladda inför Boråsskylten så märktes det att Karate hade lärt sig av sitt misstag då han låg som ett frimärke på mitt hjul. Holmenkollen sa bedrövad till mig att hans ben var som filmjölk. Därefter iscensatte Limpan Tractor Puller och just Holmenkollen Tractor Puller plus några till en tidig attack, när övriga gav sig så fullföljde Holmenkollen och sopade hem Boråsskylten rakt av. Det var de hårdaste filmjölksben jag sett, grymt bra kört Holmenkollen!


Karate förlorade kampen om andraplatsen då han glömt växla upp till storskivan, efter en andra utskällning från mig så rök det bokstavligen revange ur öronen på Karate-Anders Tractor Puller. Nu gällde det, Grand Final var i antågande. Jag tittade bakåt och där låg Karate, som ett frimärke. IK Prästen drog upp med The Beast och det gick jäääävligt fort. När vi närmade oss svackan så började jag smyga förbi tåget på högersidan och klippte till slut till, 50 meter senare så slog jag åt sidan. Då kom han, Karate-Anders Tractor Puller som en Madder Fakking furie. Varje pedal tag var som en välriktad karatespark och han gjorde det. Karate-Anders Tractor Puller sopade hem Grand Final framför näsan på hela IK Prästen (Leoparderna såg vi inte till då de blivit lite ”kalla” och hoppat in i en bil, dagens ungdom……). Det var en fröjd att se Karate, han lyste av glädje så att jag om inte mina tårkanaler varit frysta hade fällt en tår.

Full Pull och jävligt bra gjort säger vi till Holmenkollen och Karate-Anders Tractor Puller

Pull ém All från Greve afv Tractor Puller

2 kommentarer:

  1. FAN VAD GÖTT! FULL MF PULL MF! MADDÅRFAK! Jag röstar för att Holmenkollen är kapten i år!

    SvaraRadera
  2. Så satans Gytt Hollmenkollen! Och Välkommen till TP Karate-Anders Tractor Puller!

    Il Macharonne

    SvaraRadera