lördag 4 februari 2012

Chill out de luxe

Helgens MTB pass i de skånska bokskogarna och lerdiken antog en ny dimension för en MTB-rookie som  mig själv. Det visade sig vara värdig en sann Puller...
Jag kör 13 grader inne för att jag kan!

I -13  drog jag ut med Rickard "the Rocket" min egen Yoda inom denna macho-cykelform. Turen bar även denna gång till Bökebergsskogarna där man kan träfa på ett och annat svin eller vilt som bekant drar sig till mig som en magnet!
Rocket´s ROCKET! Dubbat såklart (fusk)
 Men sån tur vi hade, allas vår Glembro skymtades mellan träden ung. efter halva banan, och vi fick sällskap den alltid så trevliga Robban.
Det är som ett skimmer kring Glembro, frälsaren i skogen.
Efter att jag för första gången fått in i tekniken och klarat Col de Bökeberg där jag nästan spydde blev det finfika i skogen med medhavd varm nyponsoppa som både Roket och Robban lät sig smaka.
Uppe på Col de Bökerberg

Finfika pöjkar, its om me!

-"Hur hamnade det här mellan oss...?"



Efter att ha följt Robban till Skabersjöparkeringen bar de av hemåt sista biten.

Dagens Vilt: vitsvanshjort.

En stor eloge till Rocket som visar att det är hans år i år, karln drar ju som ett jävla tåg, Skogsdrag a la  no fokking mercy! Pullers salute you!

 
Rickard gör Lobster-tummen upp,-" Jag ska rasta Il Macharonne!"
en bit kvar till Wassberg...men ändå :)

Epic!
Over and out
/Il Macharonne

2 kommentarer:

  1. Hahahaha
    Du är allas vår krönikör, landsväg eller MTB skit samma så länge kräksmaken finns där!
    Ride on bro

    SvaraRadera
  2. Bra kört åch jävla fint skägg!

    SvaraRadera