onsdag 27 april 2011

Onsdagsspurten: Premiären hägrar...

Kära Pullers undt fans!
Om en vecka är det åter igen premiär på landsvägarna utanför Malmö för Skånes mest frekventa cykel-event, nämligen Onsdagsspurten!

Bara namnet vittnar om omtanke för cyklisters dåliga minne och bärgar därmed för det stora deltagandet. Vad har då 2011 att erbjuda? Tractor Pullers ställer upp med ett starkt lag sammansatt av nytillskott, hemvändare och gamla refvar.
Laguppställningen Skaune är som följer:

Martin "Schmunken Tractor Puller" Gustavsson
- Oxen från Möllan is back!







Johan "Forellen Tractor Puller" Norell
-En stilikon inom spurtvärlden







Jens "Bomber Tractor Puller" Brine
- TOTAL MADNESS och lovebombing!







Mackan "Il Macharonne Tractor Puller" Persson
- Mördarvilja personifierad!






Magnus "Budda Tractor Puller" Juhlin
- TPs egen andlige ledare!






Petter "Ångarn Tractor Puller" Bergman
- En tryckkokare redo att brisera!






Harald "Jagarn Tractor Puller" Klein
-Flugpappret, han är som klistrad överallt!







Il Macharonne är självutnämnd Team Sportif, eftersom det är så vi jobbar, och några ledsagande ord på vägen säsongen 2011 är som följer:

Om en TP mot förmodan inte hänger av en motståndare, hänger han av sig själv.

Stretching är inget vi rekommenderar, vi anser det starkt demoraliserande.

Viktigast är inte att TPs vinner utan är att inget annat lag vinner.

Glöm ej att äta och "tjöta" det är vad halva loppet går ut på.



FULL PULL 2011 och tack Team Solde för att ni finns!

/Il Macharonne

8 kommentarer:

  1. Hade jag vart konkurent hade jag skitit i brallan, satan vilken line up! Br Greve afv Tractor Puller

    SvaraRadera
  2. Det här är så fiint att jag blir alldeles gråtmild! Full Pull på er, bröder!

    SvaraRadera
  3. "Hade jag vart konkurent hade jag skitit i brallan" -Redan gjort. Har legat kallsvettigt sömnlös hela våren. Det är snudd på osportsligt uppträdande att ställa upp med ett sådant mördargäng.

    SvaraRadera
  4. Min första målsättning med säsongen är att se liite tuffare ut på bild. Den andra är att bli en stark traktor. Pull 'em all!
    /Jagarn

    SvaraRadera
  5. Ångarn hälsar att han inte stretchat på 5 år.

    SvaraRadera
  6. Jagarn for president! Det här kan vara årets värvning och jag grämer mig till döds att ni hann före!

    SvaraRadera