fredag 8 april 2011

Grevemetoden gå ner 10 kilo på 10år, -Jag fick ett helt nytt liv!

I morse insåg jag att en drömgräns var passerad, för första gången på 10 år väger jag sub 90 kilo. Efter avslutad cykelkarriär så fortsatte jag att äta som Gunde Svan och hade efter ca två år gått från 76kg till 98kg Greve. Jag var just då oerhört less på vår sport och tittade på dokusåpor och åt spaghetti med stekt ägg istället för att röra på mig. Jag lyckades som tur var hejda utvecklingen och stanna strax innan 0,1 ton. Sedan dess har jag vart sugen på men aldrig riktigt lagt energi till att återigen bli sub 90, men idag blev det alltså verklighet. Hur funkar då Grevemetoden undrar du? Jo den lyder som följer:

-Kör testcykel 3-4 gånger i veckan viktigt; rikligt med 70/20
-Ät lite mindre makaroner och lite mer kokta morötter med flingsalt
-Åk till Mallis med världens bästa polare, cykla och drick minst 3 Weisbier per dag
-Få inte panik av att väga +2kg när du kommer hem utan bli istället rejält förkyld

Sen är det bara att vänta, en vecka senare kommer du väga sub 90 det är 100% garantert! För att kompensera för detta har jag nu tryckt i mig en pizza med extra allt och druckit tre mycket goda fulöl. Vi skau hau di brau!!!

Greven önskar trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Battleship har följt Grevemetoden och kan stolt meddela att han väger sub 90 kilogram!

    SvaraRadera
  2. Snyggt Jobbat Gerven, fulöl är ju aldrig fel.

    Jag försökte beställa Weissbier med citron på Brogatan igår, blev ju fan nästan utskälld av snubben bakom baren, tror inte han fattar grejen:-).

    //B

    SvaraRadera