söndag 17 april 2011

En vanlig Söndag





Söndagsmorgon, klockan är strax innan 10, dimman hänger i luften, en märklig tystnad har infunnit sej. Jag är på väg till St Knuts torg för att träffa resterande gänget inför dagens tur, jag har hört rykten men vet inte om de är sanna, kan det vara så, kan det verkligen vara så?

Torget närmar sej, spänningen stiger, jag är hoppfull, jag rullar runt hörnan och in på torget, det är sant, mitt på torget står han, mannen myten, legenden, Schmunken är tillbaka på hojen!!! Han har slutat räkna kakel och äntligen tagit sitt förnuft tillfånga, hoj är det som gäller nu, speedosen ligger på hyllan, kvadrat centimeterna av Lycra är ytbytta mot kvadratdecimeter av Lycra istället.

Väll mött herr Schmunk, Tractor Pullers salute you!!!


Turen gick idag via en del omvägar på den skånska myllan till Aldo, detta fina ställe i de södra jaktmarkerna, Norell i högform som vanligt, Schmunken visade fin form han med, det märktes ju inte att han varit borta över huvud taget.

Väl framme i Skanör möts vi av byggherren Aldo själv, han undrar var resten är, vi vet inte. han har redan sett oss i tidningen säger han. sydsvenskan har gjort reportage om Cykelklubben Ringen, Jag Danillio JB och Spurthenke är med i artikeln. Medan vi sitter och begrundar artikeln trillar Tomas Gervard in tillsammans med ett gäng flanellklädda fixiekillar vems nuna var det som hade förstört hans morgon frågar han, härligt!!

En vanlig Söndag helt enkelt.


//Bomber









1 kommentar:

  1. Vilken glädjens dag! Schmunken fär i djävulen, your back! En gångTractor Pulller alltid osv. Nu kan Urban Chickens hälsa hem TPs kommer vara med i matchen! BOHAHAAHAAA
    Bomber, grymt inlägg! Helvete vilka oneliners du levererade i sydsvenskan hahaahaha, FETT!!!!

    El Maccaronne

    SvaraRadera