måndag 28 maj 2012

Tractor Pullers goes A´bloc

Jag vet inte riktigt vart jag skall börja, men jag bestämmer mig för att ta det i kronologisk ordning.

Lördag
Il Macharoon Tractor Puller min gamle vän lämnade cykelscenen under junior SM 1991. Åren gick, Sverige bytte regeringar, gick med i EG och Europe splittrades och återförenades för att göra sig skuldfria hos kronofogden. Men så fick han tag i Jessica Tractor Pullers stål-peugeot och så tändes glöden. Nu står han där, First Runner Up på en av Nordens absolut största och prestigefyllda lopp Eslövs Gran Fondo.

Il Macharooon Tractor Puller, Tractor Pullers Salutes You!


Glam och Il Macharoon Tractor Puller stöttade varandra och det gav frukt, Il Patron Glam rullade in Top 11.

Gött Jöbbat Glam Tractor Puller!


Söndag
Till årets säsong gjordes en skandalvärvning till Tractor Pullers från IK Prästen; Evert Tractor Puller. Vi har sällan varit mer övertygade att det skulle slå väl ut och så rätt vi fick. Evert Tractor Puller vann i stor stil i helgen ett av Nordens absolut största cykellopp genom tiderna; Öresjön Runt.

Evert Tractor Puller, Tractor Pullers Salute You!

Evert har historia i en något lättvindigare sport där man får hjälp att ta sig fram med motor, dvs motocross. Då Evert är skyggare än Greta Garbo tvingas vi hämta en bild från denna tid.

Så där har ni den mina damer och herrar, den mest framgångsrika helgen i Tractor Pullers historia så här långt. Slagskeppet Tractor Pullers största skalper är i samma nivå men klassificeras annorlunda då de delvis krigades hem på vardagar. 

Over and out från Greve afv Tractor Puller i Hellsinki Suomi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar