onsdag 22 juni 2011

Kort rapport från Protour

Tjena dagboken, det är Battleship som fattat pennan och tänkte rada upp lite rader om dagens Protour.
På första spurtbergsspurten blev jag en frustrerad sjätteplatsare och inkasserade således noll poäng. Sen vilade jag på plattspurterna. Sen vann jag Nittaspurten på en långrökare. Chillade på R40 och i Rångedala gick det fort som fan redan in i backen och alla körde på ett led. Efter en liten stund lugnade det ner sig, sen gick Lindén upp och gasade, sen slog han av, sen gasade han igen tills det tog stopp och Tell tog över farthållningen med mig på hjul. Floddan ställde ut efter sista kurvan och jag tog hans hjul. Jag och Tell körde om honom på varsin sida och det blev en kamp hela vägen över linjen. Tyvärr fick jag erkänna mig besegrad och nöja mig med andraplatsen. I Gingri var jag trött efter att ha suttit bakom några par ben som blev rätt så trötta så där hamnade jag precis utanför premieräcken.
Så till Grand Finale. Jag hade lovat Karate-Anders ett uppdrag så jag satte mig på Crafts tåg och efter sista kurvan ut på upploppet ställde jag ut. Det blev väl lite trångt och själv var jag tvungen att slå av minst en gång och dra igång igen men vi bärgade den åtråvärda 5-6-dubbeln iaf.

Peace off madderfakkers!

1 kommentar:

  1. Väls skrivet Battleship, jag fick en mycket bra bild över dagens etapp.

    SvaraRadera