torsdag 19 augusti 2010

TP prospects gör succé!

Tractor Pullers!
Som traditionen bjöd så gick ett lagtempo av stapeln igår på Onsdagsspurten. Dock fann jag mig övergiven av övriga TP-madder fakkers som enligt uppgift istället valde att ha kafferep, raka hela kroppen resp. lappa ihop familjeförhållanden.

Dock fick jag snabbt tilldelat mig 2 glada gossar, Peter och Harald som snabbt fick TP´s kännetecknande smeknamn "Ångar´n" resp. "Jagar´n" (Marint tema kändes helt denna blöta tillställning), att supporta laget denna regntunga dag när jag kände mig mer övergiven än en sommarkatt i september.

MEN.... MADDER FAKKER!

Med ringa erfarenhet av lagtempo från de halvt vettskrämda gossarna ;) lyckades den gamle guldmedaljören i SM-lagtempo (nämner inga namn) att on-the-road-undervisa de mest användbara teknikerna i lagtempo under första km. Loppet antog sedan en enda lång förfining av dessa tekniker i hög fart (minst femmans växel i en Ferguson) och de tre TP-musketörerna späkte sina kroppar till max med blodsmaken ständigt närvarande.

Detta resulterade i en mycket hedervärd 2:a plats efter Urban Chicken´s elitsatsning som seglade in en modest minut innan TP-prospect-laget.

Tack Ångar´n och Jagar´n för en riktig fin insats och varmt välkomna till TP!!! (vilket ni vill eller inte...)




Mackaronen

3 kommentarer:

  1. Jo det var ju visst "marint tema" igår, jag saknade snorkeln ibland.

    Men med lite instruktion gick det ju riktigt bra, tror även att bistert väder gynnar dom med hårt psyke!

    /Ångaren

    SvaraRadera
  2. Sant så Sant Ångar´n, thats the TP spirit!

    SvaraRadera
  3. som gammal flottist känns det givetvis hedrande att bli titulerad Jagar'n.
    Jag fortsätter gärna att klyva vattenpölar i TPs armada!

    stort tack till El Maco för motivation och den skickliga navigationen!

    /Jagar'n

    SvaraRadera